عیب یابی و رفع مشکلات رایج ماشینهای لباسشویی قیمت بانه کالا خرید

بازگشت سبد خرید

عیب یابی و رفع مشکلات رایج ماشینهای لباسشویی

مشاهده ی مدل مشابه در پایین همین صفحه

هنگامی که ماشین لباسشوی دچار مشکلی می شود مناسبتر است قبل از زنگ زدن و یا مراجعه به تعمیرکار مربوطه خودتان مواردی را برای یافتن مشکل و رفع احتمالی آن بررسی کنید. با داشتن دانش مناسبی در این زمینه بیشتر مواقع عیب یابی و رفع آن به سهولت از جانب خودتان امکان پذیر است. بهتر است برای ایمنی ابتدا دستگاه را از برق جدا کرده سپس اقدام به عیب یابی کنید تا مشکل پیش آمده را یافته و یا حداقل تشخیص دهید مشکل موجود از کجا نشات می گیرد. در این نوشتار لیستی از مشکلات و عیبهای رایج ماشینهای لباسشویی و روشهای تشخیص و بعضا رفع آن ذکر می شود تا به شما در یافتن عیب و رفع احتمالی آن کمک نماید. 

عیب یابی ماشین لباسشویی


یک - روشن نشدن دستگاه: 
در بیشتر مواقع که دستگاه روشن نمی شود یک تعمیر ساده لازم است تا مشکل موجود برطرف گردد. ابتدا برق یا پاور را مورد بررسی قرار می دهیم. گزینه های احتمالی و راه حلهای رفع آنها ممکن است به شکل زیر باشد: 
  1. جریان برق: ابتدا جریان برق را بررسی کنید که آیا وجود دارد یا خیر. لباسشویی را به دستگاه وصل کرده سپس به کمک مولتی متر ولتاژ خروجی دستگاه را اندازه بگیرید. چنانچه جریانی از پریز به دستگاه وجود نداشته باشد بهتر است پنل برق منزل خود را برای یافتن مشکلات احتمالی مثلا قطع سیم بررسی کنید. در صورت عدم نقص در این بخش و داغ نبودن پریز، ممکن است خود پریز دچار مشکل و قطعی شده باشد. برای تعویض پریز و یا رفع عیب آن مناسبتر است پس از قطع برق منزل با متخصص مربوطه تماس بگیرید.
  2. موتور: چنانچه موتور زیادی گرم شده باشد دستگاه را مدتی خاموش کرده تا موتور خنک شود. روی دادن این اتفاق یکی دو بار احتمالا مشکلی ایجاد نکند، اما اگر به کرات موتور بیش از حد داغ کند ضروری است علت این مشکل را پیدا کنید.
  3. سوییچ درب: سوییچ درب قطعه کوچک پلاستیکی واقع در زیر درب است که سبب می شود با باز شدن درب فعالیت دستگاه متوقف شود. لازم است درب کاملا بسته شود تا سوییچ عمل کند. بررسی کنید که این قسمت به درستی عمل می کند و سوییچ در جای صحیح خود قرار داشته و این بخش مشکلی ندارد.
  4. دکمه تایمر: در برخی از مدلها اگر دکمه تایمر واقع بر پنل کنترل دستگاه به درستی تنظیم نشود دستگاه کار نخواهد کرد. برای رفع این مشکل تایمر را تنظیم کرده سپس دستگاه را از نو راه بیندازید. 


دو – مشکل در تخلیه دستگاه:  

موارد متعددی از یک گرفتگی ساده در شیلنگ تخلیه تا خراب شدن پمپ و ضرورت تعویض آن می تواند تخلیه دستگاه را دچار مشکل نماید. در صورت بروز مشکل در بخش تخلیه دستگاه اولین احتمال که لازم است بررسی شود گرفتگی شیلنگ تخلیه و جاماندن چیزی درون آن است. احتمالات دیگر و شیوه های رفع آنها به قرار زیر است: 
  1. شیلنگ تخلیه: همانگونه که ذکر شد در بیشتر مواقع گرفتگی شیلنگ تخلیه سبب تخلیه نامناسب دستگاه است. شیلنگ را برای بررسی گرفتگی احتمالی آن جدا کنید. می توانید یک شیلنگ باغ را برای شستن و رفع انسداد سخت ایجاد شده درون شیلنگ لباسشویی به کار برید. در این رابطه موارد زیر را نیز بررسی کنید: *دقت کنید شیلنگ تخلیه پیچ نخورده باشد. *ممکن است درون شیلنگ فیلترهای صافی باشد، آنها را چک کنید. *دقت کنید که شیلنگ تخلیه بالاتر از سطح آب موجود در پمپ تخلیه قرار گرفته باشد. *دقت کنید استندپ با قطر حداقل 1 تا 1.4 وجود دارد یا خیر(استندپ: لوله عمودی خارج شده از منبع آب، مخصوصا یکی که شیر اصلی و شیر موقت را به هم متصل می نماید). *دقت کنید استندپ حداکثر 96 سانت ارتفاع داشته باشد. *دقت کنید در بخش ورودی شیلنگ تخلیه محکم بسته شده است یا خیر؟ در چنین حالتی ممکن است برگشت به سیفون روی دهد، در نتیجه نباید محکم بسته شود.
  2. پمپ تخلیه: اگر حدس می زنید پمپ دچار مشکل و انسداد شده است آن را تخلیه نمایید. سپس شیلنگ را جدا نموده و بررسی کنید که شی خارجی درون آن گرفتگی ایجاد نکرده باشد. همچنین ورودی های پمپ را از جهت گرفتگی مورد بررسی قرار دهید.  بهتر است پمپ را از دستگاه جدا کنید تا بهتر مورد بررسی قرار دهید. محتملترین عیب پمپ قفل یا انسداد آن است. موتور سعی می کند پمپ را روشن سازد که این امر ممکن است سبب سوختن و یا شکستن پمپ شود و یا اینکه شکسته شدن قرقره را به همراه داشته باشد. فعالیت موتور در این وضعیت ممکن است شرایط بدتری مانند توقف موتور و یا شکسته شدن تیغه های پروانه را به همراه داشته باشد. 
  3. اشیای خارجی: بر جای ماندن اشیا خارجی همانند جوراب، قلم و سکه بین سبد و وان و یا گیر افتادن آنها درون پمپ می تواند عملکرد تخلیه را با اخلال و افت روبه رو کرده و یا حتی کاملا متوقف سازد. بنابراین آن را باز نموده و انسداد احتمالی را رفع کنید. 
  4. مواد شوینده: مصرف زیاد مواد شوینده سبب تشکیل لجن شده که این امر تخلیه مناسب و به موقع را دچار اخلال می نماید.

سه – عدم چرخش دیگ دستگاه: 
موارد متعددی می توانند چرخش صحیح دیگ را دچار اخلال نمایند که در بیشتر آنها نیاز به باز کردن ماشین لباسشویی جهت رفع عیب روی داده است. در این رابطه اولین و راحتترین مشکل خیس شدن دستگاه است که می تواند چرخش دیگ را دچار اخلال کند. عیبهای دیگر و راه حلهای احتمالی آنها به قرار زیر است: 
  1. پر بودن بیش از اندازه دستگاه: در صورتی که بیش از ظرفیت دستگاه درون آن لباس بیندازید این امر ممکن است تعادل دستگاه را به هم ریخته و در نتیجه چرخش صحیح دیگ را دچار اشکال کند. لازم به ذکر است چنانچه لباسها داخل دستگاه به شکل مساویی و یکنواخت پخش و توزیع نشوند باز ممکن است این مشکل ایجاد شود. در صورت بروز این مشکل با توزیع یکنواخت لباسها و یا کم کردن بار دستگاه و تنظیم مناسب و درست بار آن به متعادل شدن دستگاه و چرخش صحیح آن کمک نمایید.
  2. سوییچ درب و سوییچ انتخابگر سرعت: در نزدیکی درب دستگاه و داخل کابینت سوئیچ درب تعبیه شده که وظیفه آن ایجاد ایمنی و احتیاط لازم به منظور جلوگیری از ورود دستها به داخل دیگ است. باید سوییچ در وضعیت صحیح و سالم قرار گیرد تا دیگ اجازه و موقعیت چرخش پیدا کند. بنابراین در صورت معیوب بودن سوئیچ دیگ نخواهد چرخید و لازم است آن را تعویض نمایید. همچنین دقت کنید که در بخش تنظیمات، سوئیچ انتخابگر سرعت در جای صحیح و دقیق قرار گرفته است و نباید بین سرعتهای مختلف واقع شده باشد بلکه دقیقا روی گزینه مورد تنظیم شده باشد.
  3. پمپ تخلیه: در صورتی که شی خارجی درون پمپ تخلیه گیر افتاده باشد هنگام پر بودن دستگاه معمولا صدای آزار دهنده ایی به گوش می رسد.
  4. تسمه های دستگاه: تسمه های زیاد به کار رفته درون دستگاه علایم شکستن و خسارت را بر روی خود نشان می دهند. باید تسمه های سایده شده را عوض کنید. در صورت پاره شدن و شکستن تسمه دقت کنید چرخ مربوطه متوقف نشده باشد و فاقد گیری باشد، چون در بیشتر مواقع مشکل از خود تسمه نیست بلکه توقف چرخ مربوطه سبب پاره شدن تسمه می شود. اگر فقط تسمه را عوض کرده و مشکل و گیری چرخ مربوطه را حل نکنید دو باره در آینده نزدیک همین مشکل روی خواهد داد. 
  5. موتور: موتور به عنوان عامل اصلی چرخش مستقیما به کمک کلاچ، دیگ را به چرخش در می آورد. در واقع یک چرخ دنده میل لنگی با میله های اتصال باعث تحریک دیگ و چرخش آن می شود. در صورت چرخش کند آن، اسپلین های متصل کننده چرخ دنده به شافت درایو از بین رفته و باید تعویض شوند. توجه کنید که در برخی از دستگاهها از موتور وارونه استفاده می شود. همچنین دقت کنید که اگر دیگ فقط در یک جهت می چرخد، در این صورت در سمت دیگر نمی چرخد و مشکل دارد. در این حالت نیاز به تعویض موتور بوده و باید با متخصص مربوطه تماس بگیرید. کوپلر که موتور و گیربکس را به هم وصل می کند، به مرور دچار پوسیدگی شده و باید تعویض شود. در صورت مشکوک بودن به کلاچ به دلیل پیچیدگی این بخش و مشکلات آن، بهتر است با متخصص مربوطه تماس بگیرید.


چهار – نشت آب:
یکی از عوامل اصلی نشتی گرفتگی بخشهایی از دستگاه است. در بیشتر مواقع رفع این مشکل به سادگی از جانب خود شما امکان پذیر بوده و نیازی به دخالت متخصص مربوطه نیست. عیبها و راه حلهای احتمالی این مورد به قرار زیر است:

  1. شیلنگ تخلیه: اگر نشتی فقط موقع فعالیت دستگاه روی دهد به احتمال زیاد شیلنگ تخلیه دچار مشکل و گرفتگی شده است. در این حالت اقدامات زیر را انجام دهید: *اتصالات شیلنگ را برای یافتن مشکل احتمالی بررسی کنید. *دقت کنید که شیلنگ دچار ترک و آسیبی نشده باشد. *دقت کنید که شی خارجی مثلا جوراب داخل شیلنگ گیر نیفتاده باشد. *دقت کنید که در محل اتصال شیلنگ به دستگاه ترک و نشتی روی نداده باشد. در این صورت به مقدار کافی از انتهای شیلنگ را برش زده و بخش آسیب دیده را جدا کرده سپس دوباره شیلنگ را به ماشین وصل کنید. اگر اندازه شیلنگ بیش از اندازه کوتاه می شود بهتر است شیلنگ تازه ای تهیه کرده و جایگزین کنید.
  2. شیلنگ آب ورودی: دقت کنید که شیلنگهای آب مشکلی نداشته و ایمن هستند. همچنین توجه کنید که زیادی سفت نشده باشند. لازم به ذکر هست هر بار که این شیلنگها جدا می شوند در اتصال بعدی باید از واشر لاستیکی تازه در محل اتصال مربوطه استفاده کرد. در غیر اینصورت مشکل ممکن است مربوط به خود دستگاه باشد.
  3. شیرهای آب: با توجه به آنکه ممکن است شیرها دچار زنگ زدگی شده باشند یا مواد معدنی درون آنها رسوب کرده باشد و یا معیوب باشند، بنابراین لازم است آنها را از نظر نشتی مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز تعویض کنید.
  4. مواد شوینده: چنانچه از اب سخت و نرم کننده های مربوطه استفاده می کنید واکنش بیش از حد مواد شوینده ممکن است ایجاد نشتی کرده باشند. دقت کنید آب گرم و نرم نسبت به آب سرد و سخت مواد شوینده کمتری برای تمیز کردن نیاز دارد. با رعایت این نکته و کاهش مواد شوینده به رفع این مشکل کمک کنید. مصرف زیاد ماده شوینده باعث ایجاد لجن شده که ممکن است به نظر برسد دستگاه نشتی دارد. بنابراین با کاهش مصرف ماده شوینده این مشکل را رفع کنید.
  5. مهر و موم درب: ناحیه مشترک میان مهر و موم درب و واشرهای جلو محل جمع شدن لجن و ذرات بوده که این امر خرابی تدریجی آن و نشت آب از این محل را به همراه دارد. به مرور خرابی افزایش یافته و درب دیگر قادر به حفظ آب نبوده و نشتی روی می دهد. در اغلب موارد با تمیز کردن محل مهر و موم نشتی رفع می شود.
  6. پمپ تخلیه: سایش مهر و موم واقع بر روی چرخدنده پمپ غالبا سبب نشتی می شود. در بیشتر پمپها سوراخهایی تعبیه شده است که در صورت خراب شدن آب از آن خارج می شود. در صورت مشاهده مقدار کمکی آب در اطراف پمپ ممکن است پمپ دچار مشکل شده که باید تعویض کنید و یا تعمیر نمایید.
  7. مایع سفید کننده: با توجه به آنکه مواد شیمیایی سفید کننده بسیار فاسد کننده بوده و می توانند سبب ترک خوردگی و از بین رفتن قطعات پلاستیکی شوند، بنابراین چنانچه در هنگام فعالیت دستگاه به صورت متناوب نشتی روی دهد عامل می تواند ماده سفید کننده باشد. باید قطعات خراب شده را یافته و تعویض کنید. استفاده بیش از حد از سفید کننده حتی می تواند قطعات استیلی را هم دچار زنگ زدگی نماید. بهتر است از سفیدکننده های کسیژه دار استفاده کنید(البته کیفیت بالایی ندارند).
  8. تیوب یا وان: تیوب یا وان محفظه پلاستیکی بزرگی بوده که کل مخزن اصلی را در خود جای داده است. تنها با باز کردن ماشین می توانید به این بخش دسترسی داشته باشید. اگر عامل نشتی خرابی وان باشد بهترین گزینه خرید یک دستگاه نو است چون تعویض وان به صرفه نیست. البته می توان تا حدودی نشتی موجود را با اپوکسی(مقاوم کننده) مرتفع کرد.
  9. مهر و موم تیوب-وان: مهر و موم اصلی تیوب در محل اتصال وان بیرونی به بخش انتقال دهنده قرار دارد. در صورت مشکوک بودن به این بخش به دلیل پیچیدگی مشکل بهتر است با متخصص مربوطه تماس بگیرید. در این حالت ممکن است فقط تعمییر نیاز باشد نه خرید دستگاه نو.


پنج – عدم انحلال ماده شوینده در لباسشویی:
در دستگاههای با قابلیت توزیع خودکار ماده شوینده دو عامل می تواند سبب بروز این مشکل گردد. مشکلات و راه حلهای احتمالی به قرار زیر است:

  1. کثیف بودن جاپودری: به تدریج پودر مرطوب ممکن است در جاپودری رسوب کرده و خشک و سخت شود.این امر انتقال پودر به جاپودری را دچار مشکل می نماید. جاپودری را از محل خود خارج کرده و پودرهای سخت شده را شسته و جدا کنید. روش دیگر آن است که هر ماه با سرکه سفید گرم مقطر به میزان یک فنجان جاپودری را تمییز کنید. ابتدا سرکه را در جاپودری ریخته سپس دستگاه را در یک چرخه منظم روشن کنید تا قطعات مربوطه تمییز شود.
  2. مصرف ماده شوینده بی کیفیت: پودرهای شوینده بی کیفیت معمولا از انحلال کمی برخوردار هستند. بنابرای هنگام مصرف این مواد دقت کنید که مخصوص دستگاههای لباسشویی تهیه شده باشند.  همچنین این مواد را فقط در محفظه وسط بریزید. اگر پودر زیاد مصرف کرده اید از گزینه Pre Wash  دستگاه استفاده کنید. هنگام شستشوی پرده، ملحفه و توری پودر کمتری مصرف کنید.


شش - حرکت ماشین هنگام فعالیت:
حرکت و صدای زیاد دستگاه هنگام فعالیت ممکن است نگران کننده و آزار دهنده باشد. البته این مشکل به سادگی رفع می شود. مشکلات و راه حلهای احتمالی به قرار زیر است:

  1. تراز نبودن دستگاه: تراز نبودن دستگاه می تواند عامل حرکت دستگاه هنگام فعالیت باشد. در بیشتر چرخه های شستشو ماشین ممکن است به حالت لرزش و یا خاموش برود. چنانچه در این حالت دستگاه تراز و هموار نباشد ممکن است به تکان و حرکت بیفتد. برای حل این مشکل کافی است دستگاه را بر روی تخته سه لایه یا چهار لایه قرار دهید، به همین سادگی. غیر از تراز نبودن دستگاه عوامل دیگری چون بار زیاد و نامتعادل، تسمه دیگ، فنرها و ... می توانند سبب حرکت و تکان خوردن دستگاه هنگام فعالیت شوند. 
  2. وضعیت نامناسب پایه های دستگاه: حداقل دو پایه جلو ماشین لباسشویی دارای قابلیت تراز کردن به همراه مهره قفل هستند، تا دستگاه را بر روی کف تنظیم و تراز کنید. بعد از تراز کردن و تنظیم نمودن هر پایه در ارتفاع درست به کمک مهره قفل، پیچ مربوطه را در جای خود ثابت و محکم کنید.نباید دو پایه جلو را به محض تنظیم شدن حرکت دهید. پایه های عقبی دارای طراحی مشابه پایه های جلو بوده و نیز ممکن است خود به خود تنظیم شوند. برای تنظیم خودکار لباسشویی را به سمت جلو هول داده طوری که روی پاهای جلویی قرار گیرد و پایه های عقب در حدود 3 اینچ به هوا بلند شوند. سپس عقب دستگاه را به آرامی پایین بیاورید تا پایه های عقب خودکار تنظیم شوند.
  3. نامتعادل بودن بار: در صورتی که لباسها به شکل یکنواختی درون دستگاه توزیع نشده باشند سعی کنید آنها را بیرون آورده و مجددا به شکل یکنواخت درون دستگاه بیندازید. همچنین در صورتی که بیش از حد لباس درون دستگاه بیندازید دستگاه نامتعادل شده و در چرخش اخلال ایجاد می کند. برای رفع این مشکل کافی است هر بار به اندازه کافی لباس درون دستگاه بیندازید و بار اضافی را خارج نمایید و سعی کنید لباسها را درون سبد به شکل یکنواختی توزیع و پخش کنید. با مطالعه کتابچه راهنما از میزان بار مجاز دستگاه آگاهی پیدا می کنید.


هفت – سر و صدای زیاد دستگاه:
عواملی چون افتادن شی خارجی در جای نامناسب می تواند سبب ایجاد سر و صدای غیر طبیعی در دستگاه شود. همچنین خراب شدن یک قطعه و ضرورت تعویض آن می تواند سبب سر و صدای زیاد دستگاه باشد. عیبها و راه حلهای احتمالی به قرار زیر است:

  1. صدای خفیف حباب: زمانی که چیزی در تخلیه اشکال ایجاد کند این صدا به وجود می آید. برای جلوگیری از انسداد کامل هر چه سریعتر شیلنگ را باز کرده و عامل انسداد را خارج کنید.
  2. صداهای حاصل از ضربه های محکم و ناگهانی: گیر افتادن شی خارجی مانند سکه و دکمه و ... در بخش تخلیه دستگاه ممکن است سبب چنین اتفاقی باشد. برای رفع این مشکل قسمت تخلیه را مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود اشیای خارجی آنها را خارج سازید.
  3. صداهای ضعیف به شکل زوزه های مداوم: افتادن شی خارجی در پمپ ممکن است سبب نین اتفاقی بوده باشد. پمپ را بررسی کرده و در صورت وجود جسم خارجی آن را خارج سازید. البته گاهی مواقع افتادن شی خارجی داخل پمپ ممکن است سبب زدن صدمات جدی به آن شده و نیاز باشد پمپ را عوض کنید.


هشت – انتشار بوی نامطبوع از دستگاه:
بوی نامطبوع و کپک زده برای ماشین لباسشویی غیر طبیعی نبوده و نشانه رشد و تکثیر باکتریها است. منشا بو می تواند داخل دستگاه و یا اطراف آن باشد. وان یا تیوب دستگاه مکانی مرطوب و تاریک و ایده ال برای رشد و تکثیر باکتریها است. بیوفیلم ماده ایی پوسیده و مرطوب که از خانواده باکتریها و آغازیان و یا قارچها است، در همه لباسشویی‌ها ممکن است رشد کند. با گذر زمان رشد و تکثیر این نوع باکتری بوی بدی ایجاد می کند که در صورت عدم توجه به آن این بو ممکن است بر لباسها هم اثر نماید. بعضی از لباسشوییها  نسبت به بقیه برای رشد و تکثیر این نوع باکتری مستعدتر هستند. بنابراین ضروری است هر ماه دستگاه را تمیز کرده و به نظافت آن اهمیت دهید و ناحیه اطراف دستگاه را برای وجود کپک و لجن مورد بررسی قرار دهید. چنانچه در اطراف دستگاه و یا بخشهای دیگر نشانه های رشد و تکثیر کپک و باکتریها یافت شود این امر نشانه مرطوب بودن آن منطقه است که باید مورد توجه قرار گرفته و علت رفع شود. عیبها و راه حلهای احتمالی به قرار زیر است:

  1. مواد شوینده: مصرف بیش از حد ماده شوینده باعث باقی ماندن آن در بخشهای مختلف شده که این امر موجب رشئ و تکثیر الودگیها می شود. برای رفع آن بهتر از از مقدار مورد نیاز و درست مواد شوینده به همراه مواد نرم کننده استفاده کنید. توجه کنید که آب گرم و نرم نیاز به مواد شوینده را کاهش می دهد.
  2. دما: با توجه به تاثیر آب داغ در از بین رفتن ماده بیو فیلم، بهتر است مرحله نهایی شستشو با آب گرم باشد. این نوعی پیشگیری است. چنانچه زیاد از لباسشویی استفاده نمی کنید بهتر است بعد از هر بار شستشو یک چرخه شستشوی دوم را هم به منظور ممانعت از رشد و تکثیر باکتریها انجام دهید.
  3. فیلتر پمپ: بهتر است هر ماه فیلتر پمپ را تعویض کنید چرا که گیر افتادن اشیای خارجی درون فیلتر جریان آب را دچار اخلال و کندی می نماید که خود سبب تسریع رشد و تکثیر باکتریها می شود.


نه – پایان نیافتن شستشو:
به احتمال زیاد معیوب شدن تایمر ممکن است سبب شود دستگاه پس از پایان چرخه شستشو هنوز به فعالیت ادامه داده و متوقف نشود. رفع این مشکل آسان بوده و کافی است کنترل پنل را بردارید و بررسی کنید تایمر نسوخته باشد و یا زنگ نزده باشد. در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید.



ده – عدم کارکرد موتور شستشو بعد از آبگیری دستگاه:
غیر از موارد مذکور دلایل زیر هم ممکن است سبب وقوع این مشکل باشند:
  1. معیوب شدن خازن راه انداز: چنانچه موتور پس از آبگیری دستگاه صدایی خاص تولید کند اما زور حرکت نداشته باشد ممکن است خازن راه انداز خراب شده باشد. اگر پولی را کمی بچرخانید موتور به راه می افتد یعنی سیم پیچ موتور سالم است. بررسی کنید که اگر سیمهای خازن بیرون آمده باشند و اتصال قطع شده باشد مجددا اتصالات را برقرار کنید. چنانچه حدس می زنید خازن سوخته باشد آن را تعویض کنید.
  2. معیوب شدن یاتاقان و یا متعلقات مربوطه: خرد شدن یاتاقان محور درام را در وضعیت گریپاژ قرار می دهد. برق ماشین را قطع کرده و عیب موجود را رفع کنید. اول بررسی کنید که آیا درام یا پولی با دست قابل چرخیدن است یا گیر دارد؟ اگر لازم است یاتاقان را تعویض کنید کاسه نمدی های همراه آن را نیز تعویض نمایید. البته ﮔﺎهی مواقع افزایش رسوبات داخل چلیک قابلیت ﺣﺮﮐﺖ درام را از بین می برد. رفع این مشکل نیازمند رسوب زدایی از چلیک است. توجه کنید ﮔﺮﯾﭙﺎژ کردن درام سبب انتشار صدای هووم از ﻣﻮﺗﻮر می شود. 
  3. معیوب شدن موتور: چنانچه به موتور مشکوک هستید اول سیم‌های رابط ﻣﻮﺗﻮر را ﺟﺪا کرده سپس با اهم متر دﯾﺠﯿﺘﺎﻟﯽ سیم‌های دور ﮐﻨﺪ موتور را ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ کنید. حال مداری را به کمک خازن راه انداز تشکیل دهید. چنانچه دور کند موتور بعد از اتصال برق کار کند و موتور به چرخش درآید یعنی موتور بی نقص بوده و اشکال از سیمهای رابط است. در غیر این صورت موتور مشکل داشته و ممکن است سیم پیچ آن سوخته باشد که در نتیجه باید به تعمیرکار مربوطه مراجعه کنید تا سیم پیچ را تعویض کند.


یازده – خاموشی و توقف ناگهانی دستگاه موقع فعالیت:

این مشکل به دلایل مختلف و همچنین به شکلهای گوناگونی روی می دهد. مثلا موتور پس از روشن شدن متوقف شده و از کار بیفتد، یا تایمر معیوب بوده و در اواسط شستشو از کار افتاده و دستگاه خاموش شود و غیره. دلایل وقوع این مشکل به قرار زیر است:


  1. خراب شدن قفل و زبانه درب
  2. خراب شدن سوییچ درب
  3. خراب شدن تایمر دستگاه
  4. خرابی و ایراد موتور
  5. نوسانات برق و یا خرابی دوشاخه
  6. خرابی شیر برقی ورودی آب


دوازده – اشکال در ابگیری دستگاه:
دلایل زیر قابل توجه هستند:

  1. بازنکردن شیر ورودی: گاهی مواقع ممکن است فراموش کنید شیر ورودی را باز کنید. اینجا به شما یادآوری کردیم. 
  2. خرابی شیر ورودی: شیر ورودی را بررسی کرده در صورت خرابی تعمیر یا تعویض نمایید. 
  3. شیلنگها: شیلنگها را بررسی کنید چون ممکن است تا شده باشند و یا نشتی داشته باشند و یا این که کیپ شده باشند. 
  4. اشکال در شیر برقی دستگاه: آب پس از عبور از شیر ورودی و شیلنگ وارد شیر برقی سپس داخل ماشین می شود. اشکال در این بخش می تواند مانع آبگیری دستگاه شود. قابل ذکر است که شیر برقی ورود و خروج آب را کنترل کرده و در اصل مانع ورود بی موقع آب می شود. 
  5. کثیفی و گرفتگی فیلترهای ورودی: فیلتر واقع در شیر برقی از ورود مواد خارجی مانند سنگ ریزه و غیره به داخل دستگاه جلوگیری می کند. 
  6. رسوب گرفتن و کیپ شدن جاپودری: آب پس از عبور از شیر برقی وارد جاپودری شده تا پودر را در خود حل کرده سپس وارد دیگ شود. در جا پودری آب به شکل دوش بر روی پودر ریخته می شود تا بهتر آن را حل سازد. رسوب گرفتن این بخش و یا گیر کردن اجسام خارجی مانند سنگ ریزه و آشغالهای مشابه در این ورودی می تواند عبور آب و در نتیجه آبگیری دستگاه را درچار اخلال و اشکال نماید. 
  7. فشار ضعیف آب: حداقل فشار لازم آب برای آبگیری دستگاه 20 psi بوده که کمتر از آن می تواند آبگیری دستگاه را دچار اخلال نماید. 

راه حلها: 
ابتدا باید شیر ورودی را بررسی کنید. یک سطل در زیر آن قرار داده سپس شیر را باز کنید ببینید به آب با فشار کافی از آن خارج می شود یا نه؟ در صورت سالم بودن وارد مرحله بعد شوید. سپس به شیلنگها توجه کنید که تا نخورده باشند. در صورت وجود تاخوردگی آن را صاف کنید. اگر معیوب بودند تعویض نمایید. سپس شیر برقی و فیلتر مربوطه را مورد بررسی قرار دهید. ابتدا ماشین را باز کرده و سپس به شکل مستقیم شیر برقی را به برق وصل کنید. اگر آب خارج شود پس مشکلی ندارد. سپس به فیلتر نگاهی بیندازید و کثیفیهای احتمالی را پاک کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. در غیر این صورت جاپودری را چک کنید که دچار رسوب گرفتگی نشده باشد. آن را بیرون آورده سپس با استفاده از فرچه تمیز یا وسایل مشابه بخش فوقانی آن را بشویید و رسوبها و گرفتگی های احتمالی را رفع کنید. 




عیب یابی و رفع مشکلات رایج ماشینهای لباسشویی


بر مبنای انتخابتان، شما ممکن است به موارد مشابه زیر علاقمند باشید


ورود به صفحه اصلی سایت بانه 24

نحوه ی خرید از بانه 24

بانه کالا هور| بانه 24 ، خرید تلویزیون بانه ، خرید ساید بای ساید بانه ، لوازم خانگی بانه

نحوه ی خرید از بانه کالا هور- بانه 24

روش اول : پرداخت بیعانه و تسویه در محل

شما پس از انتخاب کالای مورد نظر خود از وبسایت یا برنامه ی آندرویدی ما برای خرید مراحل زیر را خواهید داشت

1.هزینه ای به عنوان بیعانه پرداخت خواهید کرد. (معمولا 500/000 تا 5/000/000 تومان با توجه به قیمت و اندازه کالا و مسافت شما از بانه)

2. کالای مورد نظر شما با پیک ما، از بانه حرکت کرده و به مقصد شما ارسال خواهد شد . زمان ارسال از 1 الی 4 روز با توجه به مسافت و فاکتورهای دیگر متغییر خواهد بود

3. پیک ما کالای مورد نظر را برای شما تست خواهد کرد(هر محصولی که قابلیت تست داشته باشد: تلویزیون، سینما خانگی، جاروبرقی) و تا از سالم بودن آن مطمعن نشوید هزینه ای از شما دریافت نخواهد کرد.


توجه1: قیمت های بازرگانی هور(بانه 24) قیمت عمده میباشند و به سراسر ایران به صورت تکی نیز ارسال خواهند شد.

توجه2: اجناسی مانند یخچال فریزر معمولی، ساید ، لباسشویی، ظرفشویی و کولرگازی که قابلیت تست توسط پیک ما را ندارند توسط شرکت های گارانتی کننده ای که با ما قرارداد دارند نصب خواهند شد و چنانچه در هنگام نصب توسط شرکت مشکلی داشته باشند نصاب موضوع را به اطلاع ما خواهند رساند و ما نیز موظف به تعویض کالا در مدت 48 ساعت خواهیم بود ناگفته نماند احتمال خرابی کالا هنگام نصب کمتر از یک هزارم درصد است.

شماره کارتها جهت واریز بیعانه

5130   3385   8310   5859
بانک تجارت

5723   7114   9974   6037
بانک ملی

هردو بنام سینا یاسینی


پس از واریز بیعانه با یکی از شماره های فروشگاه تماس گرفته و شماره پیگیری یا ارجاع واریز را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید تا با ثبت سفارش شما در سیستم مراحل ارسال کالا به مقصد آغاز شود.

روش دوم: پرداخت آنلاین (خرید اینترنتی)

 پس از انتخاب کالای مورد نظرخود، می توانید با کلیک بر روی افزودن به سبد خرید، کالا را به سبد خریدتان منتقل نمایید. پس از اضافه کردن کالاهای مورد نیاز خود به سبد خرید، می‌توانید با کلیک بر روی سبد خرید در قسمت بالای سایت و انتخاب گزینه "نهایی کردن خرید"، وارد مرحله پرداخت شوید.

• اگر قبلاً در فروشگاه ثبت نام کرده اید ایمیل و کلمه عبور را وارد کنید در غیر این صورت بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید. تمامی اطلاعات فرم را به صورت کامل پر نمایید . پس از آن اطلاعات صورت حساب، اطلاعات ارسال، روش های ارسال و اطلاعات پرداخت را وارد کنید و درنهایت با بازبینی و تایید صحت اطلاعات، خرید خود را نهایی نمایید.


ورود به صفحه اصلی سایت بانه 24
آدرس وبسایت : www.baneh24.com
Email: info@baneh24.com
بازگشت

سبد خرید