%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C %D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9 %D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF %D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C %D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA %D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87 %DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7 %D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF

بازگشت سبد خرید

راهنمای جامع خرید جاروبرقی

مشاهده ی مدل مشابه در پایین همین صفحه

 


جاروبرقی امروزه به یک وسیله بسیار کاربردی و ضروری در زندگی روزمره ما تبدیل شده است تا جایی که تمیزکاری بدون آن خارج از تصور است. این محصول در طیف وسیعی از برندها و مدلهای متنوع با ظاهر و اندازه های مختلف در بازار عرضه می شود. هر چند تقریبا همه آنها بر پایه مکش عمل می کنند اما خصوصیاتی آنها را از هم متمایز می کند و پاره ای از ویژگیها هم برخی از آنها را بر بقیه برتری می دهد. در این نوشتار در بانه 24 قصد داریم به ویژگیهای جاروبرقی های خانگی و نیمه صنعتی که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرند، می پردازیم. پس با ما همراه باشید: 


تقسیم بندی بر اساس ظاهر
جاروبرقی ها بر اساس ظاهر در دو دسته اصلی جای می گیرند: 
  • نوع ایستاده
  • نوع خوابیده
در مدل ایستاده یا عصایی بخشهای موتور، دستگیره، پارویی و مخزن زباله با هم در یک بدنه قرار داشته و فاقد لوله خرطوی است. بخشهای موتور و مخزن در این نوع از جاروبرقی ها در گذر زمان تغییرات و پیشرفتهای زیادی کرده اند، در حالی که ظاهر آنها تقریبا بدون تغییر بوده است. این نوع فاقد سیم جمع کن بوده و باید با دست سیم آن را جمع کرده و بر روی گیره های واقع بر بدنه آویزان نمود. همچنین مخزن آنها کوچک بوده و برای تمیزکاری فضاهای وسیع مناسب نیست. طراحی ویژه مدلهای پیشرفته تر آن این امکان را فراهم می کند که بتوانید موتور را به راحتی از بدنه جدا کنید و به شکل یک جاروی دستی جارو را به کار گیرید. 

جاروبرقی های خوابیده همان دستگاههایی هستند که عموم مردم با آن آشنا بوده و از آن استفاده می کنند. این نوع از لوله فلزی(تلسکوپی) به همراه لوله خرطومی برخوردار هستند. 


جاروبرقی های نیمه صنعتی: 

این نوع از موتوری قوی و مخزنی بزرگ برخوردار بوده و مدت طولانی هم می توان آن را روشن گذاشته و به کار گرفت. البته عملکرد ویژه آنها محدودیتهایی از جهت داشتن تجهیزات و قابلیتهای خاص برایشان ایجاد کرده است. به عنوان مثال عموما دارای پارویی ساده بوده و سیم جمع کن هم ندارند. همچنین طول لوله آنها ثابت بوده و از نوع تلسکوپی نیست. 






جاروبرقی های خانگی: 

این دستگاهها بر پایه اهمیت دادن به راحتی کاربر طراحی می شوند. جمع و جور بوده و فضای کمی اشعال می کنند و در فضاهای محدود هم قابل نگهداری هستند. همچنین از امکانات و قابلیتهای بسیاری برخوردار هستند. 



جاروبرقی های خانگی خود در دو دسته اصلی قرار می گیرند: 
  • نوع کیسه ایی
  • نوع مخزنی(بدون کیسه)
عمده تفاوت آنها مربوط به محل نگهداری زباله است. 

جاروبرقی های کیسه ایی: 
این جاروها از کیسه های کاغذی، پارچه ایی و یا پلمیری برای نگهداری زباله های جمع شده توسط دستگاه استفاده می کنند. برخی از مدلها امکان استفاده از کیسه های دایمی و یا یکبار مصرف را فراهم می کنند و همچنین در آنها می توان از چند مدل مختلف کیسه استفاده نمود. تهیه کیسه های معمولی(یکبار مصرف، دایمی) که ویژگی خاصی نداشته باشند، به سهولت امکان پذیر است و در عمده سوپری ها و فروشگاهها در دسترس هستند. این کیسه ها در دسته های مختلفی قرار می گیرند که هر کدام مناسب تعدادی از مدلهای جاروبرقی است. 

جاروبرقی های مخزنی(بدون کیسه): 
در این نوع از جاروبرقی ها گرد و خاک و زباله های مکیده شده توسط موتور درون مخزنی(عمدتا شفاف و پلاستیکی) ریخته می شود و دیگر از کیسه و پاکت خبری نیست. مدلهای پیشرفته و امروزی این نوع از جاروها از قابلیت فشرده کردن گرد و خاک در درون مخزن برخوردار بوده که این امر سبب افزایش بازدهی و کارایی دستگاه می شود. این مدل از جاروبرقی ها عموما دارای ابعاد کوچکتری از مدلهای کیسه ای هستند. 


قابلیتهای اضافی جاروبرقی ها: 
قابلیتهای اضافی همراه جاروبرقی بر عملکرد اصلی دستگاه تاثیری نداشته و الزامی نیستند، اما وجود آنها می تواند نقش موثری در برتری دستگاه نسبت به سایر مدلها ایفا کند. حذف این امکانات اضافی تاثیرات منفی بر عملکرد بهینه و بازدهی دستگاه گذاشته و ممکن است دستگاه به سهولت و راحتی قبل دیگر قابل استفاده نباشد. در زیر به تعدادی از این قابلیتها اشاره ایی خواهیم داشت: 


لوله تلسکوپی: 

لوله های تلسکوپی از قابلیت تغییر و تنظیم طول برای مواردی چون تناسب با قد کاربر و یا به کارگیری دستگاه در شرایط ویژه، برخوردار هستند. در مکانیزم تلسکوپی لوله های فلزی بر روی هم لغزیده و در مکانهای ویژه ایی توسط گیره تلسکوپی ثابت می شوند. دکمه ویژه آزاد کردن گیره به منظور تغییر طول لوله، می تواند از نوع ساده باشد و یا نوع استوانه ای پیشرفته در آن به کار رفته باشد. چنانچه دکمه از نوع استوانه به کار رفته باشد، در این صورت تغییر طول لوله به سهولت امکان پذیر بوده و این دکمه را به هر سمتی که بچرخانید قادر به تغییر و تنظیم طول لوله خواهید بود. 



لوله خرطومی: 

طراحی ویژه لوله خرطومی این امکان را فراهم می کند که به سهولت در همه جهتها بدون قطع یا تا شدن، حرکت کند و یا خم شود. این لوله های عموما پلاستیکی دارای ساختار چین خوردگی بوده، که البته در مدلهای گرانتر و باکیفیت تر روکشی از جنس الیاف پلیمری سطح چین دار لوله را پوشانده و پنهان می کند. همچنین این نوع طول عمر بیشتری هم دارد ولی تهیه آنها معمولا مشکل است و در بازار زیاد متدوال نیستند و خرید آنها گران تمام می شود. طول لوله خرطومی ممکن است تا 2 متر هم برسد، اما کوتاهی و درازی بیش از حد آن استفاده از جارو را با مشکل و دردسر رو به رو می سازد. از معایب لوله های خرطومی دراز می توان به افت قدرت مکش دستگاه و ایجاد دردسر و کاهش قدرت مانور هنگام استفاده از آن اشاره کرد. 




محل اتصال بدنه و لوله خرطومی: 

چنانچه دستگاهی از این قابلیت ویژه برخوردار باشد، در این حالت لوله خرطومی در محل اتصال به بدنه بدون محدودیت در همه جهتها خواهد چرخید و قدرت مانور بالایی به کاربر می دهد. البته معمولا این قابلیت در جاروبرقی های مخزنی به دلیل طراحی ویژه ایی که دارند، به کار برده نمی شود. 


نشانگر پر بودن مخزن: 

این نشانگر معمولا در جاروبرقی های مخزنی به دلیل برخورداری از مخزن شفاف(قابل مشاهده بودن حجم آشغال جمع شده) به کار برده نمی شود. این نشانگر کاربردی در جاروبرقی های کیسه ای به شکل نوار یا چراخ بوده که هنگام پر شدن کیسه روشن شده و کاربر را برای تعویض یا تخلیه آن آگاه می کند. 


چرخها: 

چراخها از اهمیت زیادی در جاروبرقی برخوردار هستند. در برخی از مدلها چرخها در طرفین دستگاه قرار دارند. در این مدلها معمولا یک چرخ دوار هم در جلو دستگاه و زیر آن قرار می گیرد و قدرت مانور بالایی به دستگاه می دهد. در برخی از مدلها هم چرخها به شکل مخفی در زیر آن قرار گرفته است. بزرگی چرخها و گردش روان آنها سبب حرکت آسانتر دستگاه بر روی سطوح مختلف می شود. 




دستگیره: 

دستگیره مستقیما با کاربر ارتباط داشته بنابراین از بخشهای مهم جاروبرقی محسوب می شود. چنانچه از طراحی ناصحیحی برخوردار باشد استفاده از دستگاه را با دشواری و مشکلاتی رو به رو می کند. این دستگیره در دستگاههای ارازن طرحی خمیده دارد که لوله فلزی تلسکوپی را با یک انحنای ملایم به لوله خرطومی وصل می کند. در جاروبرقی های گران قیمت دسته از طراحی آرگونومیک و سازگار با فیزیک دست برخوردار بوده که سبب می شود هنگام کار فشاری کمتری به دست وارد شود و کاربر دیرتر خسته گردد. 


کنترل روی دسته: 

در برخی از مدلها مواردی چون دکمه روشن و خاموش و یا قابلیت تنظیم قدرت موتور(قدرت مکش) بر روی دسته قرار دارد. این ویژگی کاربردی در انتخاب جاروبرقی بسیار تاثیر گذار است. در دستگاههای فاقد این قابلیت کاربر باید از طریق گزینه های موجود بر روی بدنه دستگاه به تنظیم قدرت مکش دستگاه و یا روشن و خاموش کردن آن بپردازد. 




سیم جمع کن: 

قابلیت سیم جمع کن تقریبا در همه مدلهای خانگی به کار رفته است. چنانچه بر روی دکمه پدالی مربوطه واقع بر روی بدنه دستگاه فشار بیاورید، سیم جمع کن سیم یا کابل برق را به درون دستگاه جمع می کند. با توجه به آنکه سیم یا کابل دستگاه را می شود به طول دلخواه و مورد نیاز از درون دستگاه بیرون کشید، در این صورت هرچه طول سیم بلندتر باشد بهتر است. البته معمولا طول کابل برق 6 تا 9 متر است(با این شرط که تاثیری بر حجم کلی دستگاه نگذارد). لازم است طراحی و استفاده سیم جمع کن با وزن و طول کابل متناسب باشد. 



دمنده: 
جریان خروجی موتور در برخی از مدلها به عنوان دمنده به کار می رود. گاهی مواقع اگزوز هم نامیده می شود. در این حالت می توانید لوله های جارو را به مسیر خروجی هوای موتور متصل کرده و از جریان باد پر قدرت آن استفاده نمایید. دقت کنید که جریان اگزوز برای آنکه دچار افت قدرت نشود، از فیلتر رد نمی شود و در نتیجه ممکن است شامل ذرات گرد و خاک باشد. 

فیلترها: 
در مسیر جریان هوای مکیده شده فیلترهایی قرار دارد که جریان هوا از آنها عبور کرده و تصفیه می شود و در نهاییت هوایی بدون ذرات معلق و گرد و غبار و مواد الرژی زا از جاروبرقی خارج می شود. امروزه تقریبا همه دستگاههای جاروبرقی از حداقل یک عدد فیلتر(عموما فیلتر هپا HEPA) برخوردار هستند. علاوه بر فیلتر هپا فیلترهایی چون فوم، سایکلون، میکرو فیلتر ها، نانو فیلتر ها، نانو سیلورها و ... هم ممکن است به کار روند، که اکثر آنها قابلیت تعویض یا تمیز شدن را دارند. چنانچه فیلترها به موقع تعویض یا تمیز نشوند کارایی دستگاه به شدت افت خواهد کرد و حتی صدای دستگاه هم تحت تاثیر منفی این امر قرار می گیرد. معمولا جاروهای کیسه ای تنها از فیلتر هپا برخوردار هستند و غالب جاروهای بدون کیسه از چند فیلتر مختلف استفاده می کنند. 

صدا: 
سازوکار مکش در جاروبرقی ها نیازمند برخورداری از موتوری قدرتمند بوده که آن هم سبب ایجای صدایی بلند می شود. هر چند جاروبرقی از لوازمی است که مداوم و پیوسته فعال نیست و در طولانی ترین مدت جاروکشی ممکن است دو ساعت آن هم منقطع روشن باشد، اما صدای بسیار بلند آن در همین مدت هم سبب اذیت و آزار  زیادی می شود. امروزه سازندگان توجه زیادی به حذف یا کاهش صدای جاروبرقی دارند. شدت صدای جاروبرقی های کیسه ایی و مخزنی تفاوت چندانی با هم ندارند. بعضی از جاروهای کیسه ایی صدای بلندتری از بعضی از جاروهای مخزنی با همان توان، دارند و بلعکس، بعضی از جاروهای مخزنی صدای بلندتری از بعضی از جاروهای کیسه ای با همان توان، دارند. بلندی صدا به عایق کاری و کیفیت عایق کاری بدنه و اطراف موتور دستگاه بستگی دارد نه کیسه دار بودن یا نبودن جاروبرقی. بعضی از شرکتها در اطراف موتور محصولات خود از مایعات ویژه و عایق بندی خاصی استفاده می کنند که صدای موتور را به میزان بالایی جذب می کند. البته این امر ممکن است قیمت این محصولات را بسیار بالا برد و برای اکثر مردم خرید این نوع از جاروها اقتصادی و به صرفه نباشد و صدای بلند را به قیمت گزاف ترجیح دهند. 

پارویی: 
بخشی از جارو که بروی زمین کشیده می شود و با مکش آشغالها را جمع می کند پارویی نام دارد. پارویی اغلب دستگاهها از نوع ساده بوده که بر روی آن یک دکمه پدالی قرار گرفته است. با فشار دادن این دکمه پدالی برس زیر پارویی بیرون می آید که برای جارو کردن موکت و فرش و نظایر آنها کاربرد دارد. برخی از جاروها بیش از یک پارویی دارند که بعضی از آنها پاروییهای ویژه کارهای خاص هستند. البته عموما این قابلیتهای ویژه به ندرت استفاده شده و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. البته پاروییهای اصلی و متعارف در گذر زمان تغییرات ظاهری چشمگیری داشته اند که کارایی آنها را به میزان زیادی بهبود بخشیده است. در واقع مجاری متعددی در زیر پارویی به شکلی هدفمند و کاربردی تعبیه شده اند، ظاهر آنها از حالت خطی به حالت نوک تیز تغییر پیدا کرده است، چرخهای کاربردی متعددی در زیر آنها نصب شده است و ... که همگی بهبود کارایی پارویی را سبب شده اند. 


سریهای متعدد: 

اغلب جاروها بخشهای کوچکی با اشکال خاص به همراه خود دارند که برای مقاصد و کاربردهای خاصی طراحی شده اند. سری برسی و سریهای گوشه و کناره از جمله این قطعات هستند. در بعضی از جاروها این سریها به شکل خاصی به هم وصل بوده که یک قطعه واحد را می سازند. این امر استفاده و نگهداری آنها را ساده تر می کند. شما می توانید به کمک این سریهای مخصوص پرده های ضخیم، قرنیزها، میان کوسنهای مبلمان و ... را به سهولت تمیز نمایید. 




نکات مهم و کلیدی در خرید جاروبرقی خانگی: 

با وجودی که ظاهر جارو برای بسیاری از کاربران ممکن است اهمیت ویژه ایی داشته باشد، اما چون به سلیقه افراد مربوط است، بعد از هر فاکتور دیگری باید به آن اهمیت و بها داد. البته نباید ظاهر و شکل جارو را با ابعاد و وزن آن اشتباه بگیرید. شما باید متناسب با وسعت فضای خود ابعاد دستگاه خود را در نظر بگیرید. یک جاروی بزرگ در فضایی کوچک و شلوغ دردسر ساز خواهد بود. فاکتور وزن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چند بیشتر وقتها جارو بر روی چرخهایش و بر روی زمین کشیده می شود، اما گاهی لازم است برای جابه جایی آن به شکل عمودی بلند شود، که در صورت سنگین بودن آن مشکلاتی برای کاربر ایجاد می کند. 


انتخاب از بین جاروهای مخزنی یا کیسه ایی به حوصله و میزان مصرف خودتان بستگی دارد. در واقع در جاروهای مخزنی بدون کیسه لازم است هربار مخزن و فیلترها شستشو داده شوند. در جاروهای کیسه ایی می توانید از پاکتهای یکبار مصرف استفاده کنید، که البته هزینه بر است. در غیر اینصورت باید از کیسه های قابل شستشو استفاده کنید و هر از گاهی کیسه را تخلیه کرده و شستشو دهید. 

همچنین هنگام خرید جارو باید به ویژگی قدرت و توان آن توجه کنید. توان موتور با واحد وات سنجیده می شود، که این عدد برای دستگاههای خانگی بین 500 تا 2500 وات است. جاروها علاوه بر توان موتور از ویژگی دیگری به نام توان مکش-AirWatt هم برخوردار هستند، که اهمیت کاربردی بیشتری برای کاربر داشته و مقدار آن همیشه کمتر از توان موتور است. معمولا توان بیشتر موتور به معنای توان مکش بیشتر خواهد بود، ولی دو دستگاه که توان موتور تقریبا یکسانی دارند، ممکن است توان مکش آنها تفاوت قابل توجهی با هم داشته باشند. عواملی چون میزان عایق بندی بدنه، شکل پارویی و طول لوله ها و اتصلات آنها و ... مسبب ایجاد این اختلاف عملی است. در کل توجه داشته باشید که توان مکش یا همان توان عملیاتی دستگاه از توان موتور جدا بوده و متاثر از ساختار پارویی و لوله ها و بدنه جارو است. بعضی مواقع فروشندگان دستشان را بر روی ورودی بدنه دستگاه در حالت روشن قرار داده تا قدرت مکش دستگاه را به مشتری نشان دهند. این امر نوعی فریبکاری است. برای تست صحیح باید دستگاه را کامل سر هم کرده و قدرت مکش آن را در سر پارویی امتحان کنید. 


راهنمای جامع خرید جاروبرقی


بر مبنای انتخابتان، شما ممکن است به موارد مشابه زیر علاقمند باشید


ورود به صفحه اصلی سایت بانه 24

نحوه ی خرید از بانه 24

بانه کالا هور| بانه 24 ، خرید تلویزیون بانه ، خرید ساید بای ساید بانه ، لوازم خانگی بانه

نحوه ی خرید از بانه کالا هور- بانه 24

روش اول : پرداخت بیعانه و تسویه در محل

شما پس از انتخاب کالای مورد نظر خود از وبسایت یا برنامه ی آندرویدی ما برای خرید مراحل زیر را خواهید داشت

1.هزینه ای به عنوان بیعانه پرداخت خواهید کرد. (معمولا 500/000 تا 5/000/000 تومان با توجه به قیمت و اندازه کالا و مسافت شما از بانه)

2. کالای مورد نظر شما با پیک ما، از بانه حرکت کرده و به مقصد شما ارسال خواهد شد . زمان ارسال از 1 الی 4 روز با توجه به مسافت و فاکتورهای دیگر متغییر خواهد بود

3. پیک ما کالای مورد نظر را برای شما تست خواهد کرد(هر محصولی که قابلیت تست داشته باشد: تلویزیون، سینما خانگی، جاروبرقی) و تا از سالم بودن آن مطمعن نشوید هزینه ای از شما دریافت نخواهد کرد.


توجه1: قیمت های بازرگانی هور(بانه 24) قیمت عمده میباشند و به سراسر ایران به صورت تکی نیز ارسال خواهند شد.

توجه2: اجناسی مانند یخچال فریزر معمولی، ساید ، لباسشویی، ظرفشویی و کولرگازی که قابلیت تست توسط پیک ما را ندارند توسط شرکت های گارانتی کننده ای که با ما قرارداد دارند نصب خواهند شد و چنانچه در هنگام نصب توسط شرکت مشکلی داشته باشند نصاب موضوع را به اطلاع ما خواهند رساند و ما نیز موظف به تعویض کالا در مدت 48 ساعت خواهیم بود ناگفته نماند احتمال خرابی کالا هنگام نصب کمتر از یک هزارم درصد است.

شماره کارتها جهت واریز بیعانه

5130   3385   8310   5859
بانک تجارت

5723   7114   9974   6037
بانک ملی

هردو بنام سینا یاسینی


پس از واریز بیعانه با یکی از شماره های فروشگاه تماس گرفته و شماره پیگیری یا ارجاع واریز را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید تا با ثبت سفارش شما در سیستم مراحل ارسال کالا به مقصد آغاز شود.

روش دوم: پرداخت آنلاین (خرید اینترنتی)

 پس از انتخاب کالای مورد نظرخود، می توانید با کلیک بر روی افزودن به سبد خرید، کالا را به سبد خریدتان منتقل نمایید. پس از اضافه کردن کالاهای مورد نیاز خود به سبد خرید، می‌توانید با کلیک بر روی سبد خرید در قسمت بالای سایت و انتخاب گزینه "نهایی کردن خرید"، وارد مرحله پرداخت شوید.

• اگر قبلاً در فروشگاه ثبت نام کرده اید ایمیل و کلمه عبور را وارد کنید در غیر این صورت بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید. تمامی اطلاعات فرم را به صورت کامل پر نمایید . پس از آن اطلاعات صورت حساب، اطلاعات ارسال، روش های ارسال و اطلاعات پرداخت را وارد کنید و درنهایت با بازبینی و تایید صحت اطلاعات، خرید خود را نهایی نمایید.


ورود به صفحه اصلی سایت بانه 24
آدرس وبسایت : www.baneh24.com
Email: info@baneh24.com
بازگشت

سبد خرید